Barnet är för litet.

I alla fall om man får tro BVC’s kurvor. Visst, hon var tung när hon föddes 3790 g). Sen gick hon ner 2 kurvor, men har följt den kurvan de senaste 4 månaderna. Och idag så hade viktkurvan stannat av (kan ju beror på hennes matvägran under påskveckan). Lilla Sandra som bara väger 6760 g kommer nu att få gå på extra kontroller fram till 8 månaders ålder.

Inte nog med att hon väger för lite. Hon är för kort också. Hur f*n ska jag kunna få ungen att växa på längden då?? Det är ju inte som att hon har några superlånga föräldrar att brås på direkt.

Man kan ju bli galen för mindre. Det känns verkligen som att BVC försöker trycka ner oss redan oroliga mammor. Det känns inte som att jag kommer att få mitt barn att äta mer genom att tvångsmata henne. Det kommer ju bara att leda till att hon kommer se mat som något jobbigt. Det är väl bättre att hon tycker att det är kul att äta. Så länge Sandra mår bra och utvecklas som hon ska så ska jag försöka låta bli att ta åt mig. Men hur lätt är det egentligen?

3 kommentarer

Under Sandra

3 svar till “Barnet är för litet.

  1. åh vad jag känner igen mig…Storasyster var åxå liten….fick ha extra olja i maten i två år…men inte hjälpte det…men hon är ju hur normal som helst…lite lättare och lite kortare men bara en kurva

  2. bytt lösenord? skulle jag kunna få det nya…om jag är snäll…

Lämna en kommentar